Kraljica maloprodaje koju možda niste primijetili
Kada pomislimo na trgovačke lance, prva asocijacija često su police pune raznih prehrambenih proizvoda. No, ono što često prolazi ispod radara jest ogroman dio tržišta koji čini neprehrambena kategorija. Od kućanskih potrepština i kozmetike, do tekstila i elektronike, neprehrambeni proizvodi su sveprisutni i ključni za uspjeh svake maloprodajne trgovine.
Što su neprehrambeni proizvodi?
Neprehrambeni proizvodi obuhvaćaju širok spektar artikala koji nisu namijenjeni konzumaciji, ali su neophodni za svakodnevni život. Ova kategorija uključuje sve od deterdženata, sredstava za čišćenje, kozmetike, posuđa, kućnih potrepština, tekstila, elektronike, malih kućanskih uređaja, igračaka, alata do raznih sezonskih artikala poput božićnih dekoracija ili opreme za vrtlarenje.
Trgovački lanci oslanjaju se na bogat izbor neprehrambene kategorije kako bi privukli kupce i povećali prodaju, a učinkovita distribucija tih proizvoda ključna je za održavanje zaliha i zadovoljstva kupaca.
Pogledajte razliku između neprehrane 1 (N1) i neprehrane 2 (N2) ovdje.
Globalni rast i prihod
Prema posljednjim podacima Expert Market Researcha, globalno tržište maloprodaje generiralo je više od 23 bilijarde američkih dolara u 2023. godini, a očekivani rast ove industrije u razdoblju od 2024. do 2032. iznosi 5,8 %. Ove brojke ukazuju na značajnu kupovnu moć te zdrav rast u nadolazećim godinama. Velik dio ovih prihoda ostvaruju trgovački lanci koji u svojoj ponudi imaju mješovitu robu, uključujući prehrambeni i neprehrambeni sektor. Statista navodi kako na globalnom tržištu maloprodaje, prehrambeni sektor trenutačno čini preko 60 % ukupnog tržišta, dok neprehrambeni sektor čini preostalih 40 %.
Kada govorimo o neprehrambenom sektoru, posljednjih nekoliko godina bilježi se sve veći rast, posebice zahvaljujući popularnosti e-trgovine i naprednim tehnologijama koje podupiru razvoj i prodaju ovih proizvoda. Prema procjenama Statiste, između 2021. i 2026. godine, sektor elektroničkih uređaji postaje druga najbrže rastuća kategorija proizvoda u maloprodaji na svjetskoj razini, s godišnjom stopom rasta većom od 8 %.
Ovi podaci ukazuju na rast neprehrambenog sektora, koji postaje ključna kategorija za uspjeh maloprodajnih lanaca.
Neprehrambeni sektor kao pokretač konkurentnosti i prilagodbe tržištu
Neprehrambena kategorija proizvoda predstavlja vitalni dio svakodnevne potrošnje te tako predstavlja jedan od ključnih sektora ponude trgovačkih lanaca. Distribucijski procesi u ovom sektoru ključni su za osiguravanje dostupnosti proizvoda, a uspjeh ovisi o učinkovitoj distribucijskoj mreži i procesima. Kenty Adria se ističe kao jedan od lidera u distribuciji neprehrambenih proizvoda u Adria regiji, s naglaskom na strateško planiranje, praćenje trendova i ulaganje u inovativne tehnologije. Našu stručnost i profesionalni pristup potvrđuju renomirani svjetski brendovi, s kojima blisko surađujemo kako bismo ih uspješno povezali s našim klijentima. Kroz kontinuirano usavršavanje i prilagodbu potrebama tržišta, gradimo povjerenje te pružamo vrhunsku podršku.
S rastućim potrebama tržišta i složenim logističkim izazovima, distributeri imaju priliku razvijati inovativna rješenja koja će omogućiti dugoročan rast i prilagodbu promjenama. Za sve sudionike na tržištu, od proizvođača do trgovaca, razumijevanje dinamike i potencijala neprehrambenog sektora ključno je za uspjeh i prilagodbu budućim trendovima.