Transformacija neprehrambene maloprodaje za uspješnu budućnost
Danas vam donosimo razmišljanja našeg Izvršnog direktora sektora tradinga i upravljanja kategorijama, Krešimira Matišića, koji iznosi strateške pristupe u maloprodaji, s posebnim naglaskom na neprehrambeni segment koji se suočava s dosad nezabilježenim izazovima. Matišić ističe činjenicu da tradicionalne strategije više nisu dovoljne u tržišnom okruženju obilježenom stagnacijom i promjenjivim ponašanjem potrošača. Međutim, upravo se u tim izazovima kriju iznimne prilike za inovacije i strateško preoblikovanje poslovanja. Budućnost uspješnog upravljanja kategorijama i neprehrambenom maloprodajom leži u integriranoj strategiji koja objedinjuje hiperpersonalizaciju, održivost i prediktivne analize temeljene na umjetnoj inteligenciji (AI).
1. Hiperpersonalizacija uz pomoć AI-a i Big Data analitike
Neprehrambena maloprodaja mora se odmaknuti od uniformnih asortimana i usmjeriti prema personaliziranom korisničkom iskustvu. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji možemo u stvarnom vremenu analizirati ponašanje potrošača i dinamički prilagođavati ponudu. Prilagođeni asortimani temeljeni na individualnim ili lokalnim uvidima, povećat će zadovoljstvo kupaca te značajno poboljšati promet i profitne marže.
2. Održivost kao temeljni strateški stup
Održiv nabavni lanac i transparentnost u nabavi razlikovat će one tvrtke koje gledaju unaprijed. Neprehrambeni trgovci koji održivost integriraju u svoje nabavne strategije, dajući prednost ekološkim i etički proizvedenim proizvodima, privući će osviještene potrošače i izgradit će povjerenje kod onih koji sve više cijene odgovorno poslovanje.
3. Napredna prediktivna analitika i optimizacija zaliha
Trgovci spremni za budućnost koristit će prediktivnu analitiku za precizno predviđanje potražnje i upravljanje zalihama. Prilagodbe u stvarnom vremenu, temeljene na analizi podataka, značajno će smanjiti otpad, povećati brzinu reakcije i profitabilnost.
4. Integrirano višekanalno iskustvo
Neprehrambeni trgovci moraju pružiti besprijekorno višekanalno iskustvo, koje povezuje fizičke i digitalne dodirne točke. Ulaganja u AR/VR tehnologije, koje omogućuju interakciju s proizvodima prije stvarnog isprobavanja, mogu postati ključna konkurentska prednost.
Strateški imperativ:
Za učinkovitu provedbu ovih inovativnih strategija potrebni su vizionarski lideri na razini uprave, oni lideri koji spajaju duboko operativno znanje sa strateškom vizijom i koji oblikuju budućnost maloprodaje, umjesto da samo na nju reagiraju.
Kao što naglašava Krešimir, ovakav zaokret zahtijeva od stručnjaka za upravljanje kategorijama i maloprodajnih organizacija da usvoje način razmišljanja usmjeren prema budućnosti, da vode, umjesto da prate, inoviraju, umjesto da stagniraju. Oni koji to učine, ne samo da će opstati, već će i napredovati, pretvarajući današnje izazove u sutrašnje održive uspjehe.
Imajući to na umu prilikom stvaranja inovativnih, sveobuhvatnih i klijentu prilagođenih rješenja, naši stručni timovi omogućuju neprehrambenim trgovcima da se prilagode novim tržišnim izazovima te povećaju svoj tržišni uspjeh uz nas, koristeći napredne alate za analitiku podataka, umjetnu inteligenciju, održive nabavne lance i višekanalne strategije. Kontaktirajte nas i saznajte na koji način zajedno možemo pretvoriti izazove u prilike za rast i tržišni uspjeh!

